bloggerka

Influencer Marketing

Zastanawiałeś się kiedyś nad tym, co wpływa na naszą decyzje o zakupie danego produktu? Owszem, reklamy potrafią sporo namieszać w głowie, ale miejsce na podium w kwestii podszeptów “chyba właśnie tego potrzebuję” już dawno należy do kogoś innego. Poznaj potęgę influencer marketingu – działania, które w kwestii rozbudzania pokus nie ma sobie równych!

Co to jest influencer marketing?

Coś, co kiedyś kojarzyło się z internetowym pamiętnikiem, dziś funkcjonuje jako jedno z prężniejszych narzędzi marketingowych służących do przyciągania i zatrzymywania klientów. Blogi i vlogi, bo o nich właśnie mowa, zaliczają się do najpopularniejszych źródeł naszej wiedzy o tym, co i gdzie  warto kupić. Zaskoczeni? Aż 45% polskich internautów przyznaje, że regularnie czyta lub ogląda blogi. To spora liczba i imponujący potencjał reklamowy. Właśnie tę ludzką słabość do sprawdzonych, zaufanych źródeł wykorzystuje Influencer marketing. Co to oznacza w praktyce? Influencer Marketing bazuje na informacjach, skąd czerpiemy swoją wiedzę o danym produkcie – a następnie, przy udziale osób, które wywierają na nas silny wpływ, w twórczy sposób ją wykorzystuje. Najczęściej do bycia influencerami angażuje się blogerów i vlogerów, którzy dzięki swojej popularności mają możliwość kształtowania decyzji zakupowych bezpośrednio u odbiorców. Tak – oznacza to, że blogosfera cieszy się coraz większym zaufaniem konsumentów!

 

Kto może zostać influencerem?

  • Prym wiodą autorzy blogów i vlogów, bo to często właśnie im ufamy najbardziej. Są jak nasi sąsiedzi lub koledzy z pracy – bierzemy pod uwagę ich zdanie i kierujemy tymi wskazówkami przy wyborze produktu;
  • Do kategorii influencerów zaliczyć możemy także celebrytów. W tym przypadku często liczy się charyzma i pewne podążanie za modą;
  • Należy jednak pamiętać, że influencer to bardzo szerokie pojęcie – niemal każda osoba, generująca wyraźny wpływ na innych, i co się z tym wiąże, wywołująca pewne określone działania, może zostać przydzielona do takiego właśnie sektora.

 

Na czym polega siła influencer marketingu?

Wyobraź sobie idealne narzędzie marketingowe. Takie, które budzi zaufanie klientów, bez problemu odnajduje się w sferze mediów społecznościowych i wykazuje godną pozazdroszczenia silę przebicia. Influencer marketing bardzo dobrze wpisuje się w powyższą definicję, i to z paru powodów. To przede wszystkim specyficzna, ale przy tym i elastyczna forma zdobywania nowych odbiorców. Dzieje się tak ze względu na sposób komunikacji. Blogerów i vlogerów postrzegamy w kategorii twórców, a nie bannerów reklamowych – ich treści uznajemy za tworzoną z czystej potrzeby dzielenia się wiedzą czy przemyśleniami formę zabawy. Stąd też reklama na vlogach nie będzie przypominać tradycyjnego, opatrzonego modelu. Bloger czy youtuber dobrze zna swoich odbiorców, a co się z tym wiąże, wie, jak kierować przekazem, by dotrzeć do możliwie jak największego grona widzów. Dzięki temu, często udaje mu się przekonać specyficznych odbiorców, w przypadku których zawiodła tradycyjna forma reklamy. To właśnie siła blogosfery!

 

Dlaczego warto współpracować z blogerami?

Komunikacja to jeden z ważniejszych filarów skutecznego marketingu. Dobrze wiedzą o tym autorzy vlogów czy blogów. To właśnie dzięki ich więzi z odbiorcami, reklamowane przez nich usługi cieszą się później tak dobrym rezultatem sprzedażowym. Często influencer wpływa także na zaufanie konsumentów – skoro konkretną rzecz poleca im ich ulubiony youtuber, to dlaczego nie zaryzykować i zamiast dwóch, kupić od razu trzy produkty? Stworzenie więzi z marką wpływa na zwiększenie świadomości konsumentów i ich zaangażowania, a co się z tym wiąże – wzrost dochodów samej firmy. To także niższe koszty całego przedsięwzięcia. W końcu o ile prościej ( i taniej!) jest rozpocząć współpracę z lubianym blogerem, niż z nie budzącą szczególnej sympatii celebrytką. Cała machina będzie działać pod jednym warunkiem – influencer musi wykazać się aktywnością, zaangażowaniem i wiarygodnością działania.

 

Katarzyna Rupała