zakupy na serwisie aukcyjnym

Platformy aukcyjne i sprzedażowe

Zastanawiasz się, jak postawić pierwsze kroki w branży e-commerce? Nie chcesz na starcie ryzykować dużym kapitałem, a może nie masz pewności, czy oferowane przez Ciebie produkty spotkają się z zainteresowaniem ze strony Klientów? Sprawdź, jak zacząć sprzedaż internetową, bez konieczności ponoszenia dużych kosztów.

Dedykowany sklep internetowy

Zdecydowana większość przedsiębiorców, którzy rozważają rozpoczęcie sprzedaży internetowej, w pierwszej kolejności rozglądają się za wyborem odpowiedniej platformy e-commerce, na której postawią swój pierwszy sklep. Czy ten kierunek jest właściwy? Stworzenie własnego, dedykowanego sklepu internetowego wiąże się ze sporym kosztem. Zależnie od funkcjonalności, w które powinien być wyposażony sklep oraz ilości produktów, które zaoferujemy do sprzedaży, stworzenie takiego sklepu niewątpliwie okaże się czasochłonną i kosztowną inwestycją.

 

Sklep na platformie open source

Alternatywą dla dedykowanego sklepu internetowego będzie stworzenie sklepu na jednej z platform typu open source. W takim jednak rozwiązaniu musimy liczyć się z tym, że sklep nie będzie działał w 100% tak, jak tego oczekujemy, a jego funkcjonalności będą ograniczone do dostępnych dla danego szablonu funkcji. Decydując się na rozwiązanie open source z pewnością będziemy mogli obniżyć koszty wejścia do branży e-commerce. Warto jednak pamiętać, że samo stworzenie sklepu to nie wszystko, konieczna bowiem jest stała administracja sklepem i jego techniczna obsługa. W przypadku jakichkolwiek awarii lub ataków hakerskich (które wbrew pozorom są bardzo powszechne) musimy liczyć się z zawieszeniem działania naszego sklepu.

 

Sprzedaż na platformach aukcyjnych

Chciałbyś rozpocząć działalność e-commerce, ale boisz się, że zainwestowane środki się nie zwrócą? Chcesz przetestować swój pomysł na sprzedaż internetową?

Nie ma zatem lepszego rozwiązania, jak sprzedaż produktów z wykorzystaniem ogólnodostępnych platform aukcyjnych i sprzedażowych. Na tego typu platformach możesz wystawić nieograniczoną liczbę produktów, sprawdzając, czy oferowane przez Ciebie produkty spotkają się z zainteresowaniem ze strony potencjalnych Klientów.

 

Zalety sprzedaży na platformach sprzedażowych

Zakupy na platformach sprzedażowych cieszą się ogromną popularnością ze strony Internatuów. Statystyki pokazują, że wartość handlu elektronicznego w 2017 r. szacunkowo wynosi aż 36 – 40 mld.  Już 54% Polaków kupuje przez Internet, a w kolejnych latach liczba ta będzie bardzo wzrastać.

Zalety wystawiania produktów na portalu aukcyjnym:

  • Oszczędność kosztów – nie musisz budować od zera sklepu internetowego. Dodatkowo możesz zaoszczędzić także koszty związane z promocją i reklamą sklepu internetowego.
  • Oszczędność czasu – nie musisz czekać, aż agencja zbuduje dla Ciebie sklep. Produkty możesz wystawić w dowolnym momencie
  • Łatwość pozyskania klienta – samo posiadanie sklepu internetowego nie oznacza, że Internauci z łatwością znajdą Twój produkt. Niewypozycjonowny w wynikach organicznych sklep internetowy raczej nie może liczyć na duży ruch na stronie. Korzystają z popularnych platform zyskujesz sobie łatwy dostęp do dużej grupy odbiorców.

 

Alternatywa Allegro

Ogromnym zaufaniem i popularnością wśród Polaków cieszy się  platforma aukcyjna Allegro, ale nie jest to jedyny portal tego typu. Warto jednak wiedzieć, że poza Allegro mamy także do dyspozycji inne platformy, z których z pewnością warto skorzystać, aby zwiększyć poziom sprzedaży. A zatem co zamiast allegro? Na szczególną uwagę zasługuje serwis sprzedażowy Shopon. Na portalu tym możesz za darmo zarejestrować konto i wystawiać dowolną ilość produktów. Jeżeli chcesz spróbować swoich sił w sprzedaży internetowej zacznij od sprzedaży na platformach handlowych i aukcyjnych.