Przeglądając kolejne ogłoszenia o pracę możesz dostrzec zwiększającą się ilość ogłoszeń w branży marketingu internetowego. Jednak czy warto podjąć pracę w marketingu, czy jest to przyszłościowe zajęcie i czy za kilka lat dalej będą potrzebni specjaliści z tej branży?
Rozwój branży marketingu internetowego
Marketing internetowy, to branża przyszłości i dynamicznie rozwijające się środowisko. Z roku na rok coraz więcej firm korzysta z reklamy w internecie i korzysta z usług specjalistów do spraw marketingu internetowego.
PwC przewiduje, że w 2018 roku wartość polskiego rynku reklamy internetowej przekroczy 4 mld zł. Oznacza to, że wartość reklamy internetowej po raz pierwszy będzie wyższa od wartości nakładów finansowych przeznaczanych na reklamę telewizyjną.
Popularne stanowiska pracy
Istnieje duża ilość różnorodnych stanowisk pracy w branży marketingu internetowego, przyjrzyjmy się kilku najpopularniejszym:
- Pozycjoner – jego zadaniem jest prowadzenie działań prowadzących do tego by strona internetowa znajdowała się na jak najwyżej pozycji w wynikach wyszukiwania. Do takich działań zalicza się między innymi: optymalizacja strony, dobranie odpowiednich słów kluczowych, analizowanie działań konkurencji.
- Copywriter – osoba odpowiedzialna za pisanie sloganów, haseł i tekstów reklamowych.
- Specjalista ds. mediów społecznościowych – osoba zajmująca się prowadzeniem działań promocyjnych, które wpływają na postrzeganie firmy w mediach społecznościowych (np. Blogi, Facebook, Twitter, Youtube).
- Analityk internetowy – osoba, która analizuje dane (takie jak np. sposób zachowań użytkowników na stronie, ich przyzwyczajenia i oczekiwania) i pomaga w podejmowaniu lepszych decyzji biznesowych.
Zalety pracy w branży marketingu internetowego
Istnieje wiele korzyści z pracy w branży marketingu internetowego. Jedną z nich są wysokie zarobki, w pierwszej połowie 2017 roku, średnie wynagrodzenie dla specjalisty ds. marketingu internetowego wynosiło 5 tys. złotych.
Branża marketingu internetowego stale się rozwija, powstaje coraz więcej miejsc pracy dla specjalistów. Wyszukiwarki pracy wypełniają się ofertami, dlatego znalezienie dobrze płatnej pracy staje się o wiele łatwiejsze.
Tomasz Janowski