ekran monitora

Pozycjonowanie szerokie

Każdy, komu zależy, by jego stronę internetową odwiedzało jak najwięcej gości stara się tak dobierać słowa  w prezentowanych treściach, by trafiali na nie internauci potencjalnie zainteresowani prezentowanymi usługami, jak również przypadkowi internetowi ,,przeszukiwacze” Googla. Popularną strategią działania jest pozycjonowanie w wyszukiwarkach, czyli dobieranie słów kluczowych tak, by zwiększyć prawdopodobieństwo natrafienia na stronę przez wpisywane do niej hasła. Jedną z jego form, jest  pozycjonowanie szerokie, czyli tzw long tail.

 

Na czym polega pozycjonowanie szerokie?

 

Badania marketingowy wykazały, że w wielu przypadkach wykorzystywanie w prezentowanych na stronach treściach słów ogólnych, kluczowych, nie zawsze przynosi oczekiwane rezultaty. Szczególnie dla firm mających rozbudowane serwisy stron internetowych zdecydowanie bardziej  korzystne okazało się stosowanie pozycjonowania szerokiego, czyli łączenia kilku słów kluczowych w jedną dłuższą frazę. Skuteczność tej techniki spowodowana jest rosnącą liczbą witryn internetowych, co zmusza użytkowników do precyzowania haseł wpisywanych w wyszukiwarkę. Zamiast więc wpisywać w Google ,,wycieczka” warto określić jakiej dokładnie oferty poszukujemy. Lepszym hasłem wydaje się być więc ,,  tania wycieczka do Krakowa dla 2 osób” co zdecydowanie zawęzi obszar prezentowanych przez wyszukiwarkę propozycji. Właściciel strony podając więc konkretne frazy w publikowanych treściach znajduje tych użytkowników, którzy faktycznie zainteresowani są jego ofertą.

 

Zalety pozycjonowana szerokiego

Pozycjonowanie szerokie ma wiele zalet. Przed wszystkim dzięki niemu  zwiększa się prawdopodobieństwo, że na daną stronę trafią użytkownicy faktycznie zainteresowani jej tematyką, co daje zdecydowanie większą skuteczność, niż zwykłe pozycjonowanie, przez umieszczanie pojedynczych słów kluczowych. Stosując rozbudowane frazy ogranicza się konkurencyjność innych stron – zainteresowani użytkownicy od razy skupiają się na konkretnej, wycelowanej w ich potrzeby ofercie proponowanej przez naszą stronę. Long tail jest także tańszą propozycją, dającą jednocześnie większą stabilność pozycji w wyszukiwarce.

Stosując pozycjonowanie szerokie nie trzeba rezygnować z tradycyjnych słów kluczowych, Obie metody można stosować równolegle, by tym samym  zwiększyć ich skuteczność.

Firmy, które zyskały dzięki long tail to Google Allegro, Netflix, eBay. Warto zastanowić się więc, czy i nasza firma nie jest tą, dla której pozycjonowanie szerokie okaże się idealnym rozwiązaniem.

 

Agnieszka Kujawa